ANALISIS STORE ATMOSPHERE DAN LOKASI DALAM MENINGKATKAN MINAT BELI KONSUMEN PADA CV LAVIEYOLIE BERJAYA

  • Andry Trijumansyah Universitas BSI Jawa Barat
  • Maria Yasinta Loda Universitas BSI Jawa Barat
  • Ani Solihat Universitas BSI Jawa Barat
  • Rani Rahmayani Universitas BSI Jawa Barat
  • Iis Iskandar Universitas BSI Jawa Barat

Abstract

The increasingly high level of competition results in consumers having a high bargaining position on store atmosphere, location and buying interest of consumers. This study aims to analyze the effect of store atmosphere and location both partially and simultaneously on consumer buying interest in CV LavieYolie Berjaya. The method used in this study is a descriptive verification method. Data sources are obtained through interviews, observations, questionnaires, and literature studies. The sampling method is simple random sampling and determining the number of samples is calculated using the Slovin formula. Data collection techniques using questionnaires after testing the validity and reliability. Data analysis techniques were carried out using classical assumption tests. The results show that Store atmosphere has a positive and significant effect on consumer buying interest, location has a positive and significant effect on consumer buying interest, and Store atmosphere and location simultaneously have a positive and significant effect on consumer buying interest.

References

A, D. A. (2017). Pengaruh Store Atmosphere terhadap Keputusan Pembelian pada Restoran Sushiden Bandung. Prosiding Manajemen, 3(1), 462–468.
Adiba. (2016). Pengaruh Suasana Toko dan Lokasi terhadap Minat Beli Konsumen Pada Toko Aurora Shop Samarinda. eJournal Administrasi Bisnis, 4(34), 670–682.
Akmal, Y. (2014). Perbedaan Minat Konsumen dalam Mengkonsumsi Gula Aren Asli danTidak Asli (Studi Kasus Konsumen Industri Kecil Gula Aren di Kecamatan Rambah). Universitas Pasir Pangaraian.
Alfin, M. R., & Nurdin, S. (2017). Pengaruh Store Atmosphere Pada Kepuasan Pelanggan Yang Berimplikasi Pada Loyalitas Pelanggan. Ecodemica, 1(2), 249–258.
Alfredo, P. J., Kalangi, J. A. ., & J.Rogahang, J. (2018). Pengaruh Suasana Toko Terhadap Minat Beli Konsumen Pada UD. Sinar Anugerah Pratama Manado. Administrasi Bisnis, 6(1), 58–65.
Ariyanto, M. N., Sumowo, S., & Setianingsih, W. E. (2016). Pengaruh Store Atmosphere dan Atribut Produk terhadap Minat Beli Konsumen (Studi Kasus: Rumah Makan Ayam Bakar Wong Solo cab. Jember). Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 2(1), 46–60.
Budiasih, Y. (2012). Struktur Organisasi, Desain Kerja, Budaya Organisasi dan Pengaruhnya Terhadap Produktivitas Karyawan, 1(2).
Dessyana, C. J. (2013). Store Atmosphere Pengaruhnya terhadap Keputusan Pembelian Konsumen di Texas Chicken Multimart II Manado. Jurnal EMBA, 1(3), 844–852.
Fure, H. (2013). Lokasi, Keberagaman Produk, Harga, dan Kualitas Pelayanan Pengaruhnya Terhadap Minat Beli pada Pasar Tradisional Bersehati Calaca. EMBA, 1(3), 273–283.
Herdiana, T., & Alamsyah, D. P. (2017). Country of Origin dan Citra Merek : Upaya Meningkatkan Minat Beli Konsumen. Inspirasi Bisnis & Manajemen, 1(1), 31–40.
Hidayat, T., Dh, A. F., & Nuralam, I. P. (2018). Pengaruh Store Atmosphere ( Suasana Toko ) Terhadap Keputusan Pembelian ( Survei pada Konsumen Distribution Store Inspired27 Kota Malang ). Administrasi Bisnis (JAB), 60(1), 46–55.
Katarika, D. M., & Syahputra. (2017). Pengaruh Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian Pada Coffee Shop Di Bandung. Ecodemica, 1(2), 162–171.
Mahgfiroh, T., & Yuniati, T. (2015). Pengaruh Store Atmosphere dan Location terhadap Minat Beli Dim Sum di Surabaya. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen.
Meldarianda, R., & S., H. L. (2010). Pengaruh Store atmosphere Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Cafe Atmosphere Bandung. Jurnal Bisnis Dan Ekonomi, 17(2), 97–108.
Peter, J. P. & Olson . J. C. (2016). Perilaku Konsumen & Strategi Pemasaran. Edisi Sembilan. Jakarta : Salemba Empat.
Rachma, A. A. (2014). Pengaruh Harga, Lokasi , dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Universitas Diponegoro.
Rizki, R. N., & Wardhana, A. (2016). Pengaruh Store Atmosphere terhadap Minat Beli Konsumen pada Caffe Bene Bandung. E-Proceeding of Management, 3(2), 2067–2075.
Rohaeni, H., Hikmah, A. S., & Rahmayani, R. (2018). Be Good Atitude Dalam Berpenampilan Pada UMKM “ Mang Piat ” Kabupaten Bandung Barat. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 142–148.
Sari, D. I. (2017). Strategi Promosi dan Store Interior Pada Industri Ritel. Ecodemica, 1(2), 183–192.
Solihat, A., & Ary, M. (2016). Analisa minat wisata museum kota Bandung. Pariwisata, III(2), 73–81.
Sunawarman, A., Rohendi, A., & Sofyan, I. (2018). Membangkit Spontanitas Belanja Pada Supermarket Melalui Promosi , Pramuniaga dan Atmosfer Toko. Ecodemica, 2(1), 1–11.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta : Bandung.
Syahputra, D. E., & Supriyatin. (2015). Pengaruh Store Atmosphere , Harga dan Lokasi terhadap Keputusan Pembelian Ore Premium Store Surabya. Ilmu Dan Riset Manajemen, 4(November), 1–20.
Widayat, L. H., & Suhermin. (2015). Pengaruh Store Atmosphere dan Word Of Mouth terhadap Minat Beli Konsumen. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 4(November), 1–17
Published
2019-07-31
How to Cite
TRIJUMANSYAH, Andry et al. ANALISIS STORE ATMOSPHERE DAN LOKASI DALAM MENINGKATKAN MINAT BELI KONSUMEN PADA CV LAVIEYOLIE BERJAYA. Valid Jurnal Ilmiah, [S.l.], v. 16, n. 2, p. 194-207, july 2019. ISSN 2621-4954. Available at: <http://journal.stieamm.ac.id/index.php/valid/article/view/118>. Date accessed: 21 oct. 2019.
Section
Articles